Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Hari Tandas Sedunia..19.11.2010


(Foto ciplak dari pakcik Google)

Ahaks.. entri merepek tapi bukan kerepek.. betul la nih..
korang tau tak 19.11.2010 adalah hari Tandas Sedunia..
Kenapa ek mesti ada Hari Special ni.. hurm..
Apa yang ai tahu, hari ini diadakan untuk menyedarkan kite tentang kebersihan tandas.
Tak kira la tandas kat rumah ker kat tempat awam ker kat opis ker, kat mane2 aje lah..
Yang ai tahu jugak kebersihan tandas kat negara kita ni masih ditahap yg tak memuaskan...


(Foto ciplak dari pakcik Google)

Ni ai nak kongsi sikit pendapat.. suatu ketika dulu ai pernah kerje kat sebuah pasaraya ni.. tandas dia punya la besar dan cantik.. tapi kecantikan tandas tersebut terlah dicacat celakan oleh orang2 yang tak pandai nak jaga.. korang tahu tak.. kebanyakan tandas2 awam dulu ada disediakan tisu tandas,tapi yang orang2 ni guna tisu tu, dibiarkan plak bersepah2 atas lantai..

memerut sampai keluar t**k kat sekitar lubang tandas tu.. klau iye pun sakit sangat perut tuh, cuci lah balik kan .. bukan susah pun.. siram je air.. hilang lah.. ni tak biar kan jer.. memang lah ade makcik cleaner yang akan bersihkan tapi kesiankan lah jugak makcik tu b**r*k bersepah nak orang lain yang bersihkan..klau lah makcik tu lambat cuci taupun kne lak ngan hari2 cuti ...kan ke ramai orang nak masuk.. pastu tengok keadaan tu mesti geli kan..Tapi kat rumah dorang pun macam ni ker.. hishh...

Moral of the story.. klau dh guna tandas mesti pastikan sebelum keluar tu tandas tu bersih...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pencoret Setia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails