Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lidah Buaya..

Mesti korang terperanjat tgk tajuk ni kan... haa saje je buat gimik...
Nak cite sikit la.. ari tu masa cuti kat kampung, ai berusaha sedaya upaya nak buat kuih ni.. (kuih ke biskut.. confius jap) .. lidah buaya atau nama lainnye kuih tiram.. cuba korang bayangkan .. adakah bentuknye macam tiram or macam lidah buaya? ermm ai rasa kedua2nye pun bukan... heheh
ai rasa kuih ni senang jer nak buat, tapi dah lama tak buat jer.. kesempatan tu tak de sgt..hehe
So masa balik tu hari duk bodek mak untk buat kuih ni.. dulu2 mak selalu buat.. kami adik-beradik tukang makan jer.. raya tahun ni ai nekad nak buat.. kuih favaret ai nih..
tepat 6.30 pagi sesudah solat subuh.. mak dah start uli tepung..campur itu ini.. dah siap adunan.. ai pun mula la jlnkan tugas sebagai tukang lenyek.. letih ooo..duk lama2.. tapi nasib baik la mak , ayah n kakak ipar tolong.. mak tukang gulung kak ipar n ayah tukang goreng.. ai lenyek sorang2 .. huhu.. tp atas kerjasama sume yang ade, proses membuat kuih tu berjalan lancar.
Setelah 6jam selesai sudah sume kerje tu.. nak mengemas pulak satu hal . ape taknye goreng pun kat tengah2 ruangtamu kedua.. bersepah...

P/s: klau nak resepi bagi taulah.. sedap tau kuih traditional nih..hehe..

2 ulasan:

  1. kasilah resepi.
    boleh buat nanti.
    kuih peberet tu.
    =)

    BalasPadam
  2. ow nnt ai buat n3 dia yek..tunggu

    BalasPadam

Pencoret Setia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails