Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Perjalanan KU

Setelah sekian lama tak naik bas.. Sabtu lepas ai gagahi juga naik bas untuk balik kampung..
Sejak ai ade lesen kete , balik kampung mesti naik kete..Klau tak dulu2 hentian Puduraya tu tempat aku bertandang tiap2 bulan..
Seksa jugak ai rasa.. mana tak nye selalu klau naik kete paling lambat pun dlm 3jam dh sampai, tapi ni dah nak masuk 5 jam tak sampai2 lagi.. naik kebas punggung duk dlm tu.. tp bukan ape pun sebab ai naik bas lonjat2..
Habis keje kul 1 ptg terus tunang amik bawak g stesen bas kat sek 17 Shah Alam..tiket untuk ke Seremban kul 2 ptg,(my tunang dah beli awal2) sampai sana lebih kurang 1.30 dari Subang..
tunggu punya tunggu (sambil ditemani tunang ler)kul 2.10ptg baru nampak kepala bas tuh, dengan cuaca panasnyer .. sobar je la masa tuh..
Naik bas , seb baik lah duk kusi yang satu tuh.. selesa gitu.. sepanjang perjalan dari shah alam ke seremban ai tak lelap , mata pun tak ngantuk mungkin xcited sgt.. hahha..
Alih2 jer dah sampai Seremban..
Oleh kerana dh lama tak naik bas , berpusing2 duk cari kaunter tiket bas express ke Gemas, Pusing2 punye pusing jumpa tansnasinal..' kul 6.30 dik baru ade' mak aiii... lamanye.. berkepuk klau ai tunggu situ sbb jam baru kul 3.3 ptg..
Nak tak nak cari juga bas henti2 dari Seremban ke Tampin, naik bas tuh kene tunggu jugak sbb pemandu tu nak penuhkan penumpang baru jalan.. Kul 4 baru gerak , bersesak lah jap dlm bas tuh.. boring pun ade gak tp td ade beli Harian Metro. yg menemani ai sepanjang perjalanan..
sampai Tampin 4.55 ptg..
Untuk pengetahuan korang, nak ke tempat ai tuh dah tak de bas masuk , so kene amik transport lainlah.. Naik bas ke Gemas kul 5 . 5.30 baru jalan,, dalam hati duk fikir.. ble sampai ke tuk bukak puasa kat umah nnt.. hurmm...
Penantian dalam bas tuh betul2 menguji kesabaran ai... apetaknye.. ade antara penumpang tuh tak tau nak menghormati org lain.. ..
Perjalanan memakan masa 45 minit, turun ke jalan besar.. My big brother dh sedia menunggu.. terima kasih along.. hehe.. duit minyak lupa bagi lah..
Sempat jugak ai sampai sebelum waktu berbuka.. bila lihat wajah ceria ibu .. hilang segal penat.. Love Mom..

Sekian cite perjalanan ku... hehe. melalut je kan.. tp saje nak tulis tuk bagi jari ai ni xcersize...
Banyak juga drama2 yang telah ai saksikan semasa dlm perjalanan.. tp next time baru cite lah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pencoret Setia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails