Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

3 in 1 .. Bahaya??




Harini me baca kosmo.. tetiba mata ni tertarik untuk baca satu artikel Minuman 3 In 1 bahaya tuk kesihatan.. terkejut jap..




Me pun gemar minum 3 In 1 ni..(minuman paket)
Menurut artikel tu ,jika sesorng tu terdorong mengambil minuman paket secara terlampau, dikatakan mereka akan terdedah terhadap pengambilan gula secara berlebihan yang seterusnye boleh mengakibatkan penyakit DIABETES yang mengancam nyawa.

Me letak sikit info pasal kandungan minuman paket ni so korang sudi2kan baca la ek..
1>> Setiap pek mengandungi lebih tiga sudu teh gula..
2>> Gula tu plak bertujuan tuk mengurangkan rasa pahit dlm minuman tuh..
3>> krimer gak antara bahan yang digunakan biasanyer dari jenis lemak tepu yang boleh membahayakan kesihatan ..
4>> Kafein yang terkandung dlm minuman paket jugak bleh menyebabkan rasa berdebar dan menyukarkantidur pada waktu malam..
5>> Setiap pek gak mengandungi sehingga 200 kalori..ermm tak sesuai sgt tuk org yg sedang berdiet..
6>> Jumlah kalori tu sama banyak jika kita ambil sepinggan nasi ataupun 2 keping roti.. (baik amik nasi jer kan.. kenyang ckit.. heh)
7>> Kalau kita ambil 3 paket sehari ia bersamaan 600 kalori..bleh naik berat badan nih..
8>> Sape2 yang rasa2 nak minum tuh tuk tingkatkan tenaga.. fikir lagi dan lagi dan lagi.. sebab kandungan bahan2 seperti tongkat ali , kacip fatimah dan ginseng tuh ckit jer..
9>> that's all seperti yg dicatatkan.. klau terkurang tu maaf jek ek..


P/s:

1>Lepas ni me kene fikir panjangla klau nak minum minuman dari paket ni. takut memudarakan kesihatan.. :)

2>Klau korang nak tahu dengan lebih detail pasal artikel nih, korang carik sendiri kat akbar kosmo ye..

2 ulasan:

  1. uhh.baru tahu bahaya tuk kesihtan,
    thnx 4 info.

    BalasPadam
  2. bukan tak ble minum.. tp jgn terlalu banyak..

    BalasPadam

Pencoret Setia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails